;
بستن جستجو

در میان 6000+ رستوان و کافه‌ و شیرینی‌فروشی و کلی خوراکی خوشمزه، بگرد!

فیدیلیو، یه جای مناسب بگو برای

کوروش تهامی

بهداشت رستوران برایمان مهم است
کوروش تهامی این شبها در شوق پرواز نقش نمایی میکند. ولی اگر حافظه تصویری مان یاری کند اولین بار او را در  سریال بهشت گمشده دیدیم. در کنار مرجان محشتم. این اولین حضور تلویزیونی تهامی بود. بعد از آن، روشنترین تصویری که از او داریم در زیر تیغ محمدرضا هنرمند است. میگوید اهل آشپزی ست. میتواند با مرغ و تخم مرغ هنرنمایی کند. همان کاری که اغلب مردها میکنند! به رستوران میرود. آن هم رستوران های بین المللی. چیز یکه در خانه نمیشود درست کرد.
چندبار در هفته به رستوران یا کافی شاپ میروید؟
من و همسرم هر دو، هم رفتن به رستوران را دوست داریم هم کافی شاپ را . البته اینکه چند بار در ماه برویم برمیگردد به اینکه من چقدر وقت داشته باشم و یا آنکه چقدر کارم به من اجازه دهد. یا اینکه با همسرم تصمیم بگیریم که مثلا به رستوران برویم یا نه. ما یک مقدار در غذا خوردن بیرون از خانه وسواس داریم و سعی میکنیم بهترین و تمیزترین رستوران را انتخاب کنیم. ولی اینکه در طول ماه چندبار تکرار میشود همه اش بستگی به زمانمان دارد. شاید حدود ۳-۴ بار در ماه پیش بیاید.
رستوران رفتن برایتان جنبه تفریحی دارد یا اینکه چون در خانه آشپزی نمیکنید به رستوران میروید؟
بیشتر جنبه تفریحی اش برایمان مطرح است. ضمن اینکه گاهی غذاها و رستورانهای خاصی هست که غذای کشورهای دیگر را دارد. غذاهای این رستورانها هم طوری ست که نمیشود در خانه درستشان کرد. مثل غذاهای هندی، ایتالیایی، چینی و از این دست. خب اینطور غذاها در این رستورانها بیشتر و بهتر در دسترس است. هم راحتر در دسترس است و هم محیط بهتری دارد. اصلا رستورانها برای این هستند که غذا راحتتر در اختیار مردم قرار گیرد. مخصوصا وقتی رستوران غذاهای ملل دیگر وجود دارد، دیگر نیاز نیست که خودمان در منزل همان غذاها را درست کنیم.
شما به عنوان مرد خانه، اهل آشپزی هم هستید؟
راستش آشپزی کردن را خیلی دوست دارم ولی غذاهای متنوعی بلد نیستم.
مثلا چه چیزی بلدید؟
انواع و اقسام تخم مرغها را بلدم درست کنم. واز غذاهای پر و پیمانتر و سنگینتر هم  بلدم زرشک پلو با مرغ درست کنم. در واقع در پختن مرغش، نیمچه تخصصی دارم. البته سالاد الویه خوبی هم درست میکنم!
تا به حال شده برای فرار از آشپزی و اینکه همسرتان از آشپزی خسته شده به رستوران بروید و فقط  هم محض اینکه چیزی بخورید تا سیر شوید؟
نه فکر نکنم. من خیلی دلم نمیخواهد غذاهای خیلی سخت و وقت گیر را همسرم درست کند. چون این غذاها هم مواد زیادی دارد و هم برای درست کردنش باید هم دقت زیادی داشت و هم زمانی زیادی خرج کرد. معتقدم اصولا آدم کارهای دیگری دارد که بهتر است وقتش را صرف آن کارها کند تا اینکه بخواهد غذایی با آن هیبت را در خانه درست کند. ولی تا به حال پیش نیامده که بخواهیم برای فرار از درست کردن غذا به رستوران برویم. رستوران را هم خیلی با دقت انتخاب میکنیم، همینطوری سر سری انتخاب نمیکنیم. خیلی با وسواس. بهداشت و تمیز بودنش برایمان مهم است. یعنی اگر به رستورانی برای بار اول برویم و چیز ناخوشایندی در آنجا ببینیم دیگر هرگز به آنجا نخواهیم رفت.
بیشتر اهل فست فود هستید یا غذاهای معمولی؟
راستش من الان به خاطر حرفه ام، در یک نوع رژیم خاص غذایی هستم و معمولا تلاش میکنم که غذاهایی را انتخاب کنیم که کالری و چربی زیادی نداشته باشد.مگر اینکه خیلی وقت باشد که از غذاهای پرکالری ای که دوست داریم استفاده نکرده باشیم  و یک بار فقط این رژیم را بشکنیم. آنهم با رعایت شرایطی!
و منظورتان از غذای پرکالری فست فود است؟
هم میتواند فست فود باشد و هم غذاهایی که با برنج هستند. غذاهایی که با آرد سوخاری درست شده باشند هم جزو همین هایند