;
بستن جستجو

در میان 6000+ رستوان و کافه‌ و شیرینی‌فروشی و کلی خوراکی خوشمزه، بگرد!

فیدیلیو، یه جای مناسب بگو برای

سرآشپز بین المللی الیزه

 

 

افرادی که رستورانهای جدید را تعقیب می کنند و دنبال شناسایی بهترین رستورانهای تهران هستند، اخیرا نام تازه واردی در بام مرکز خرید تندیس را زیاد شنیده اند. الیزه.

اینکه چرا یک رستوران تنها بعد از چند ماه از افتتاح تبدیل به یکی معروف ترین و البته محبوب ترین رستورانهای تهران می شود دلایل زیادی می تواند داشته باشد. موقعیت مناسب شهری، دکوراسیون شیک، نمای زیبا از شهر تهران با قیمت نسبتا مناسب دلایل دیگری که گرچه لازم است اما دلیل کافی برای این ماجرا نمی باشد مگر یک غذای لذیذ و دوست داشتنی.

افرادی که یک بار تجربه صرف غذا در رستوران الیزه را داشته اند مزیت اصلی این رستوران را در کیفیت و مزه فوق العاده آن می بینند. شاید اگر یک ساعت در این رستوران بنشینید چند میز را مشاهده کنید که درخواست می کنند شف رستوران را ببینند و شخصا بابت غذا از او تشکر کنند.

آقای حسن حسینی... بر خلاف اکثر شف های ایران و سایر کشورها که معمولا عصبانی هستند بسیار مهربان و خوشرو ست.البته زمانهایی که رستوران خیلی شلوغ است در کار خود بسیار جدی و کم گذشت می شود تا خدشه ای به کیفیت غذا وارد نشود. این آقای مهربان 42ساله اهل کشور ترکیه می باشد. از سن بسیار پایین با علاقه زیاد کار خود را شروع کرده و با تجربه و استعداد خود موفق شد ازسن 27سالگی بعنوان excutive chef در بالاترین سطح آشپزی رستورانها و هتلها مسیر شغلی خود را ادامه دهد. سر آشپز بین المللی هتل های Flora garden beach hotels، Ecesoray manina resort، Corella restaurant in istanbul، Seven seas hotel و ... که هر کدام جزء بهترینهای ترکیه می باشند. گرچه خانه پدری او در آنتالیاست اما به گفته خودش بیشتر از دو سال نمی تواند جایی بماند، می رود، راه می اندازد، آموزش می دهد و فرصت را به دیگران می سپارد.

 

 

 

 

حسن مسلمان است به قول خودش مثل 90درصد مردم ترکیه و البته بر خلاف پیش زمینه ذهنی اش نسبت به تهران، زندگی در تهران را دوست دارد.

بعد از شش ماه حضور در تهران با مردم ایران و ذائقه آنها آشنا شده است. می گوید مردم ایران غذاها را با مزه های شدید می خورند،  مثلا خیلی تند یا با سس و طعم دهنده زیاد، اینها مزه اصلی غذا را می گیرند.

آقای حسین بر خلاف بسیاری از شف ها تعصبی به استانداردها ندارد. او معتقد است نمی توان غذایی را از قبل گفت صحیح است یا غلط. غذایی صحیح تهیه شده که با ذائقه مشتری جور باشد و آن را دوست داشته باشد. اما در عین حال او سعی میکند ضمن جلب رضایت مشتری، ذائقه او را به سمتی هدایت کند که طعم واقعی هر یک از مواد غذایی را حس کند و از آن لذت ببرد.

حسن می گوید تغییر ذائقه مردم کار سختی است که شاید سالها طول بکشد. اما باید سعی کرد سلیقه مردم را به سمت غذاهای سالم، مفید و از همه مهمتر با طعم طبیعی هدایت کرد.

اینها مقدمه ای بود برای یک خبر خوب;

احتمالا علاقمندان به آشپزی و حتی دوستداران رستوران، دوست داشت باشند در محل یک رستوران لوکس دستور آشپزی را از یک آشپز بین المللی یاد بگیرند.

با هماهنگی مدیریت الیزه و موافقت شف رستوران الیزه بنا داریم هر دو هفته با حضور در این رستوران یک دستور غذایی مصور از یک غذای ویژه این رستوران را برای شما تهیه کنیم.

هر دو هفته یک دستور غذایی را اینجا دنبال کنید.

لازم است برای هماهنگی و ایجاد این فرصت از زحمات بی دریغ جناب آقای تهرانی از مدیران رستوران الیزه تشکر ویژه ای داشته باشیم.

اولین دستور غذایی سه شنبه سوم اسفند ماه .

 همینجا منتظر شما هستیم.