در میان ۸۰۰+ رستوان و کافی‌شاپ و شیرینی‌فروشی و کلی خوراکی خوشمزه، بگرد!

ماکان شیرازی maakaan از 1389/10/8 فیدیلیویی شده
دنبال کنندگان
دنبال کرده
23 / 1 / 1395

اماکن دیدنی لرستان که نباید از دست داد هم شامل خرم آباد : قلعه فلک الافلاک-بام لرستان-رصد خانه کاسین-دریاچه کیو-آبشار بیشه. بروجرد : تپه و دریاچه چغا که هتل زاگرس هم اونجاست-بازار مرکزی- مسجد جامع-خانه افتخارالاسلام- طبیعت اطراف و ده ونایی. دشت لاله های واژگون الیگودرز هم هست که اردیبهشت باید رفت. در ضمن اگه اسم سراب هم شنیدین منظور چشمه است.

تعطیلات عید رفتیم سمت لرستان. خرم آباد و بروجرد و ... اولین نکته اینه که با اینکه مرکز استان خرم آباده ولی بروجرد از همه لحاظ چند سر و گردن بالاتره، شهریت، فرهنگ، هتل ها، رستوران و ... دو تا هتل 4 ستاره داره، یکی رنگین کمان تو خرم آباد و یکی زاگرس تو بروجرد که زاگرس به مراتب بهتره. تو خرم آباد 2 3 تا رستوران قابل قبول هست که غذای ایرانی و فرنگی دارن،رستوران گردون هتل رنگین کمان، رستوران گردون هتل کاسین و رستوران هتل عطر و هتل جهانگردی. جوجه آویز هتل رنگین کمان تجربه جدید و خوبی بود که توصیه میشه. 1 جوجه کامله که 8 تکه و کباب شده و سیخش از یه پایه آویزون و سرو میشه و تقریبا دو نفره است.استیک هتل عطر هم خوب بود. یه کافه بین راهی هم بود در مسیر خرم آباد درود تو یه سیاه چادر عشایری که تو تعطیلات دایره و اسمش لیسانس های بیکار بود و توسط 4 تا مهندس بیکار اداره میشد! و قهوه و چای و املت و دل جیگر و ... میداد که تجربه جالبی بود. تو بروجرد هم رستوران رضایی و پدر سالار و هتل زاگرس خوب بودند و کوبیدشون حتما توصیه میشه. یه جوجه کباب حاج شفیعم داره که فقط جوجه میده و معروفه، ولی تنها نکتش منقل ذغالی بزرگ و سیخ های طویله و جوجش اصلا چیز خاصی نیست.

من 7 8 باری از دلیون سفارش صبحانه دادم که همیشه راضی بودم، تنها ایرادش اینه که غذا یه کم ولرم رو به سرد میرسه و پوز کلابم چند باری نداشتن یا کار نکرده. صبحانه انگلیسی و املت اسپانیایی و کلد میت و مرغشو امتحان کردم که همه خوب بودن،ولی سری آخر قبل عید گفتم فرنچ تست میوه و نوتلاشو امتحان کنم واسه اولین بار، و وقتی خوردم حسرت خوردم که چرا زودتر با این عزیز دل آشنا نشده بودم. واقعا از دامنش به معراج رفتم. پیشنهاد میکنم حتما امتحانش کنین.

23 / 1 / 1395

آقا این روف تاپ گریل چقدر داغون شده! بر عکس قیمتاش چقدر زیاد شده! ما ناهار 5 شنبه گفتیم هوا خوبه بریم یه جای باز، هیچکی غیر از ما نبود. گارسونم که کلا نمیدونست غذا ها چیه همه رو از سرآشپز میپرسید. کلا هم بعد گرفتن سفارش رفت و فقط 2 بار موقع آوردنشون پدیدار شد و ما بودیم و خودمون! ما یه جوجه تندوری با برنج کاری و یه تبوله سفارش دادیم که جوجه خوب بود، ولی تبوله سالاد شیرازی بود رسما! حالا همه اینا بماند، جوجه 40 تومن!؟ در کلم یه غذا و سالاد میدل رنج با 2 تا باواریا درومد 84!

23 / 10 / 1394

ما برای یه تولد سورپرایزی برای 15 نفر میخواستیم یه رستورانی رو انتخاب کنیم. ابتدا زنگ زدیم به باکس غرب و با کمال تعجب با لحن بسیار بد و طلبکارانه ای روبه رو شدیم.گفتن کیک رو باید خودتون بگیرین بیارین که واسه ما که شرق تهرانیم مقدور نبود و گفتیم که میخوایم در لحظه ورود کیک و بیاریم و این حرفا که گفتن نمیشه و ما سر میز کیک رو با آهنگ تولد میاریم و کلا هر چی میگفتیم، میگفتن مشکل خودتونه ما اینجورییم و دیگه بیخیالش شدیم. رفتیم سراغ فلورانس. مدیر فلورانس خیلی منعطف تر بود و پیشنهاد و راهنمایی هم کرد کلی و گفت کیک رو هم خودشون از بی بی میگیرن و چایی هم مهمون رستورانیم. در نهایت فلورانس انتخاب شد. البته نا گفته نماند که خیلی بیشتر از پول کیک و چایی رو در نهایت اضافه پرداخت کردیم، چون فلورانس حق سرویس نمیگیره و مدیرش گفت اگه تعداد بالای 5 نفر باشه واسه تولد 20 % حق سرویس میگیرن.عجیبه که به جای اینکه شرایط رو جوری بذارن که تشویق شه مشتری به تعداد بالاتر و نتیجتا فروش بیشتر رستوران، برعکس سیاست گذاری کردن. بریم سراغ اصل ماجرا. کیک رو که خیلی دیر آوردن که کلی باعث ایجاد استرس و اعصاب خوردی شد. محیط رستوران خیلی شیک و زیباست، یه جای دنج هم در طبقه پایینش بهمون داده بودن. سرویس و نحوه برخورد و مخصوصا زمانبندیشون خیلی خوب بود، البته مشخص بود که گارسون ها کار بلد نیست خیلی. و اما سفارش ها. پیش غذا : سالاد سبز(خوب)- بروسکتای گوجه و پنیر(خیلی خوب)-سیب زمینی(خوب) . غذای اصلی : پاستا فلورانس(خیلی خوب ،همون آلفردو بود) - پیتزا فلورانس(خیلی خوب،پپرونی طور)- میگوی پفکی(خیلی خوب). نوشیدنی هم که کوکا و باواریا و ... بود و نکته جالب اینکه باواریای سایز معمولی رو نمیدونم رو چه حساب 8 تومن حساب کردن!!!! در کل شب خیلی خوبی بود و از پذیرایی و سفارشا همگی راضی بودن. ولی نحوه حساب کتابشون یه جورایی زرنگ بازی بود که حس بدی میداد. ولی به هر حال رستوران خیلی خوبیه و بازم ممکنه بهش سر بزنم.

مطبح
| 1395/1/16

محیط اینجا نقطه قوتشه به خاطر واقع شدن در هتل استقلال و دارا بودن پارکینگ و فضای باز خوب و دکور داخلی لوکس که البته من دکور داخلش رو نمیپسندم.سرویس ضعیفه و منو هنوز در حال سعی و خطاست و خیلی از آیتم ها رو ندارن. من استیک رر خواستم که بعد 1 ساعت ولدان آوردن و پس دادمش و گرسنه خارج شدم. قیمت ها هم بسیار بالاست. در کل با توجه به جاش و فضا و ساعت سرویس دهی خوبه، ولی با در نظر گرفتن فاکتور قیمت بسیار بد محسوب میشه!

باران
| 1394/11/25

انتظار همچین کافه ای رو تو اون منطقه نداشتم. خوراکیا,قیمت,سرویس و برخورد خوب بود. بدیش حتی واسه منی که به قصد سیگار میرم کافه سقف کوتاه و تهویه ضعیفه در حدی که زندگیتون بوی سیگار میگیره!

من تلفنی سفارش دادم. ولی محیطشو دیدم و معمولیه.طعم کباب بناب خوبه, ولی کمی لاستیکیه. کلا کباب بناباش چیز خاصی نیست.

هر موقع غذاشو خوردم خوب بوده, ولی معمولا گذری میرم و جایی نیست که چیز خاصی داشته باشه که جذب کنه کسیو

محیط بسیار کم نور و دکور جالب ولی نسبتا تکراری که دیگه زیاد شده در کافه و رستوران های تهران. از نظر تجهیزات و پرسنل و باریستا کاملا غنیه و نتیجتا قهوه و خوراکیهاش خوبن